Po dlhšej odmlke spôsobenej intenzívnymi prípravami projektov k žiadostiam o dotáciu zo strany Ministerstva obrany SR sa vraciame k 5. zasadnutiu Ústrednej rady SZVvZ, ktoré sa uskutočnilo dňa 27. februára 2021 na sídle Zväzu. Aj vzhľadom na pretrvávajúcu situáciu boli po prvý krát v plnej miere využité aj informačné technológie, ktorými sa Zväz vybavil a zasadnutie sa uskutočnilo online vo forme video konferencie.
Bola pri tom využitá platforma Microsoft 365, využívaná Zväzom od marca minulého roka, konkrétne aplikácia Microsoft Teams, ktorú mnohí poznajú zo zamestnania. Môžme len s radosťou konštatovať, že po rokoch stagnácie, začína Zväz fungovať aj v tomto smere ako moderná organizácia.
Táto platforma, okrem samotného spojenia medzi jednotnými členmi exekutívy Zväzu, umožní aj konferenčné hovory členov ÚR s predsedami jednotlivých klubov, bez ohľadu na to, či majú túto aplikáciu nainštalovanú. Jediné, čo k tomuto potrebujú je počítač s internetovým prehliadačom, dostatočne rýchle pripojenie na internet, vlastnú e-mailovú adresu, mikrofón a poprípade aj kameru, aby bolo možné byť aj vo vizuálnom kontakte.
Nové členské preukazy
Pôvodne boli v pláne pre túto sezónu aj nové členské preukazy vo forme plastových smart kariet, ktoré sa používajú napríklad ako platobné karty. Vedenie Zväzu, aj vzhľadom na pretrvávajúc situáciu, od tohto krok napokon upustilo s tým, že zaviazalo dvoch členov prezídia (Kvanta, Maršálek), aby pripravili grafické návrhy, cenovú ponuku a metodiku vydávania preukazov na najbližšie zasadnutie ÚR.
Preto uvítame aj zo strany členskej základne iniciatívu vo forme zasielania grafických návrhov, ako by tieto nové preukazy mohli vyzerať. Návrh, ktorý uspeje, radi ohodnotíme nejakou peknou a pre strelca praktickou cenou. Návrhy môžte priebežne posielať na emailovú adresu marketingu marketing@szvvz.sk.
Sponzoring a reklamné partnerstvá
Jeden z dôležitých bodov, ktoré by mali pomôcť nášmu Zväzu finančne zosilnieť, bola otázka provízií za sprostredkovanie príležitosti pre uzatvorenie sponzorskej zmluvy, alebo zmluvy o reklamnom partnerstve. Tento mechanizmus by mal motivovať členov Zväzu k väčšej aktivite pri získavaní partnerov pre Zväz, ktorí by so sebou priniesli finančnú podporu. Takáto podpora môže vo významnej miere uľahčiť a urýchliť plnenie výziev, ktoré si Zväz pred seba kladie, bez toho, aby muselo byť zvyšované členské.
Hlasovaním bol podporený návrh na províziu vo výške 20% z hodnoty uzatvorenej Zmluvy, čo je určite dostatočne motivačný nástroj. Samozrejme nikto neočakáva od členov, že povedú rokovania v mene Zväzu sami. Od členov sa očakáva len vytvorenie „pôdy“, t.j. optimálnych podmienok, ktoré by takúto dohodu umožnili. Tieto rokovania potom budú v kompetencii viceprezidenta pre marketing a komunikáciu, Ing. Rastislava Maršálka, prípadne ním poverených členov. Provízia bude vyplácaná výlučne z finančných partnerstiev, čiže nie z nefinančných (bartre), či mediálnych partnerstiev.
Snem
Uzavrela sa téma termínu najbližšieho snemu, ktorý bol naplánovaný na 23. novembra 2021, čo je termín, kedy by už mohla byť epidemiologicko-hygienická situácia na území Slovenska stabilizovaná. Súčasne sa odsúhlasil kľúč, podľa ktorého bude prebiehať na sneme hlasovanie. Delegát snemu, ktorým bude buď predseda klubu, alebo splnomocnený zástupca, bude mať za každých začatých 20 členov klubu jeden hlas. Čiže napríklad predseda klubu, ktorý má povedzme 41 členov, bude mať tri hlasy (20+20+1).
Školenia rozhodcov
Naplánované školenia rozhodcov opäť nebolo možné realizovať, preto sa rozhodlo o predĺžení platnosti rozhodcovských licencií do doby, kedy tieto školenia zrealizovať možné bude. Čiže najneskôr do mesiaca po skončení opatrení spojených s COVID-19. Školenia budú rozšírené aj o súťaže IDPA.
Zvažuje sa aj o spracovaní školení formou edukačných videí, ktoré by umožňovali vzdelávať záujemcov o rozhodcovskú licenciu za akýchkoľvek okolností. Tu však opäť budeme potrebovať súčinnosť ochotných a kvalifikovaných členov nášho Zväzu, ktorí by poskytli pomocnú ruku pri realizácii tohto určite prínosného zámeru.
Smernica REPIKO
Schválená bola aj od základov prepracovaná smernica súťaží REPIKO. Konečne boli odstránené nedostatky, ktoré iritovali mnohých súťažiacich, ktorí dosť intenzívne volali po zmene pravidiel.
Tuto patrí predovšetkým obrovská vďaka tímu organizátorov súťaží na čele s Jankou Zdichavskou, ktorí investovali do prípravy novej smernice nemálo času. Menovite Robo Kirth, Peťo Martišek, Stano Purgat a Heňo Komorowski. No a samozrejme svoj diel práce odviedli aj členovia prezídia, na čele s viceprezidentom pre športovú činnosť Vladom Bláhom.
Záver
Viac informácií z 5. zasadnutia ÚR sa dočítate v prijatom uznesení, ktoré tradične nájdete v archíve v sekcii Zväz > Organizačná štruktúra > Ústredná rada, alebo na nasledujúcom odkaze:
Uznesenie z 5. zasadnutia ÚR SZVvZ
V mene celej Ústrednej rady Vám prajem veľa zdravia! Dávajte na seba a svojich blízkych pozor, nech sa vám vyhýbajú všetky pliagy, aby sme sa opäť v plnom počte mohli stretnúť na našich súťažiach. Verme, že už čoskoro.
Ing. Rastislav Maršálek
Viceprezident pre marketing a komunikáciu