V snahe o zlepšenie informovanosti členskej základne prichádza Zväz s ďalším nástrojom, ktorým rozšíri svoje portfólio komunikačných kanálov. Po novej oficiálnej stránke, vlastných kanáloch na sociálnych sieťach prichádza s informačným newsletterom.
Čo je to newsletter?
Pre vysvetlenie by sme si mohli „požičať“ definíciu, ktorú vypublikovala na svojich stránkach reklamná agentúra Triad.
Newsletter, emailing či email marketing je jeden z najpoužívanejších a najefektívnejších nástrojov online marketingu (z iného pohľadu direct marketingu). Jedná sa o zasielanie relevantných informácií, či reklamných informácií prostredníctvom emailu na základe predošlého súhlasu či vyžiadania zasielania.
V našom prípade tento súhlas má priamu konektivitu na členstvo vo Zväze.
Pochopiteľne našim záujmom nie je zasielanie reklamných informácií, ale v prvom rade pravidelné informovanie členskej základne o dianí vo Zväze s odkazmi na informácie uvedené na oficiálnej zväzovej stránke, či na oficiálnych zväzových komunikačných kanáloch na sociálnych sieťach.
Robíme to preto, aby členom Zväzu neunikli niektoré zásadné informácie, dôležité pre ich pôsobenie vo Zväze, či legislatívne zmeny bezprostredne sa ich dotýkajúce ako legálnych držiteľov zbraní, atď. Preto aj oceníme podnety zo strany členov, napríklad aký druh informácii by chceli v newsletteri vidieť.
Ako často ho budeme zasielať?
Samozrejme nechceme našich členov spamovať otravnými mailami, preto zo začiatku budeme k tomuto newsletteru pristupovať na základe momentálnej potreby a dôležitosti informácií, ktoré chceme odkomunikovať.
Napríklad podnetom pre zaslanie historicky prvého oficiálneho zväzového newslettera bola mimoriadne dôležitá informácia o medzirezortnom pripomienkovacom konaní k novele Zákona o zbraniach a strelive, ktorou má byť implementovaná smernica EÚ okliešťujúca možnosti legálnej držby niektorých druhov zbraní a obsahujúca množstvo obmedzujúcich ustanovení.
Do budúcna, na základe praktických skúseností a záujmu o tento komunikačný kanál Zväzu, budeme hľadať optimálny model pravidelného zasielania Newslettera. Naplníme tak jeden z dôležitých programových bodov nového vedenia Zväzu – zásadnú zmenu v komunikácii Zväzu smerom k organizačným jednotkám Zväzu (klubom) a k členskej základni.
O čom chceme informovať?
Newsletter nemá slúžiť na to, aby sme komunikovali všetky informácie aj prostredníctvom tohto kanála. Primárne má slúžiť na akcentovanie informácií, ktoré sú z pohľadu Zväzu ťažiskové, alebo mimoriadne dôležité. Informácie, ktoré by žiaden člen Zväzu nemal prehliadnuť. Ako príklad môžme uviesť:
- výstupy zo zasadnutí orgánov Zväzu
- pripravované novinky a organizačné zmeny vo Zväze
- nové pripravované súťaže a súťažné disciplíny
- novinky v zbraňovej legislatíve
- noví reklamní partneri Zväzu a z toho vyplývajúce benefity pre členov
- dôležité termíny (napr. platby členského)
a mnoho iných dôležitých a zaujímavých tém.
Kedy začíname?
Prvý newsletter už bol odoslaný do vašich emailových schránok. Stalo sa tak dňa 3. novembra 2020. V prípade, že ste ho v svojom mailboxe nenašli, prichádzajú do úvahy len dve možnosti. Buď vám spadol do Nevyžiadanej pošty (Junk, Spam, …), alebo vás nemáme v databáze.
V tom prvom prípade treba skontroľovať aj uvedené priečinky a adresu Zväzu označiť ako bezpečného odosielateľa, aby sa to opätovne nezopakovalo aj v budúcnosti.
Druhá možnosť je, že ste doposiaľ Zväzu neposkytli svoje kontaktné údaje, napriek tomu, že sú uvedené v prihláške ako povinný údaj. Môžete tak dodatočne spraviť, prostredníctvom predsedu svojho klubu, prípadne priamo prostredníctvom oficiálnej zväzovej stránky. A to tak, že úplne v dolnej časti stránky (šedá zóna) nájdete Odber noviniek a do dialógového riadku zadáte svoju e-mailovú adresu a stlačíte tlačidlo Odoslať.
Vážení priatelia, pevne veríme, že táto snaha Zväzu o skvalitnenie komunikácie s našou členskou základňou sa stretne s pozitívnou odozvou a opäť posunie našu organizáciu o krok dopredu. Pretože toho, čo sa za uplynulé roky zanedbalo je mnoho a my dnes musíme uvádzať do života a naprávať veci, ktoré mali byť už dávno samozrejmosťou.
Rastislav Maršálek
Viceprezident pre marketing a komunikáciu